− Kas yra pozityvus ugdymas?

− Ar įmanoma pozityviai reaguoti į visus vaiko erzelius: „ožius“, kritimus ant žemės ir pan.?

 rankos

− Kas yra pozityvus ugdymas?

− Tradiciniame auklėjime yra skatinamas geras elgesys ir yra baudžiama už blogą elgesį. Pozityviame ugdyme akcentuojama geras elgesys ir kuo mažiau dėmesio skiriama blogam. Vaikas mokosi iš pavyzdžių. Jei susitikę su draugais aptarinėjame, koks blogas yra vaiko elgesys, vaikas tai užfiksuoja. Jis tai suvokia kaip dėmesio parodymą. Nesvarbu, kad manimi skundžiasi, bet mane aptarinėja, vadinasi, aš esu svarbus, gaunu dėmesio. Jei aptarinėsime gerą elgesį, taip pat pasieksime rezultatą, tik kitokį.

− Ar įmanoma pozityviai reaguoti į visus vaiko erzelius: „ožius“, kritimus ant žemės ir pan.?

− Vaikas nuo trejų metų pradeda tikrinti ribas: kiek jis gali, kiek jam leidžiama, kiek jis gali valdyti kitus, kiek kiti gali jį valdyti. Kritinis amžius svarbus, norint nubrėžti jam leidžiamas ribas. Sudėtingiau, kai vaikas dar nekalba. Pačiame užsiožiavimo įkarštyje tėvams nereikėtų labai gilintis ir aiškintis, nes vaikui sunku girdėti. Reikėtų leisti paverkti ir papykti, nes kiekviena emocija nėra bloga – ji kažką reiškia. Jei liūdime – mums kažko trūksta, jei pykstame – galbūt peržengta riba. Vėliau paklauskite vaiko, kas atsitiko. Gal kažkas įvyko, gal skauda? Gerbkite vaiko jausmus. Jis gali pykti, bet destrukcinis elgesys – spardymasis, rėkimas ir kritimas ant žemės, maskatavimas kojomis – netoleruojamas. Vaiką mylime, bet tokio elgesio nepriimame. Kai vaikas jaučiasi saugus, jis gali ir atsiverti, pasakyti ir parodyti, kas jam negerai. Jei išgirstame, galime sureaguoti ir patenkinti poreikį arba svarstyti norą. Kai tai vyksta viešoje vietoje, yra sudėtingiau. Tėvai jaučiasi teisiami, stebimi ir smerkiami, kad „nesusitvarko“ su vaiku. Tačiau tai yra toks pats mokymosi procesas vienodai tinkantis tėvams ir vaikams. Nebūna nei idealių vaikų, nei idealių tėvų. Tiesiog tokia situacija – vaikas parduotuvėje rėkdamas puola ant grindų. Jei reaguojame ramiai, vaikas irgi gali išmokti reaguoti ramiai. Aš žinau, kad tai labai sudėtinga, ypač jei daug kas stebi. Labai svarbu susitarti prieš einant į parduotuvę ir nubrėžti ribas, kas bus leidžiama. Tada ilgainiui vaikas išmoksta gerbti susitarimą



Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/gyvenimas/seima/pozityvi-tevyste-kaip-iveikti-auklejimo-issukius-kartu-su-vaiku.d?id=70869348

Mano meniu

Kontaktinė informacija

Trakų rajono savivaldybės
biudžetinė įstaiga
Trakų rajono savivaldybės
pedagoginė psichologinė tarnyba

Birutės g. 42, LT-21114 Trakai
Tel. (8 528) 41 001
el.p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

„Ar žinai, kad...“

Garsų tarimo sutrikimai (ar besitęsiantis šveplavimas vaikui sukakus 5–5,5 metų) rodo, kad vaikui reikalinga logopedinė pagalba.
Kiekvieni santykiai vaikui yra savitai reikšmingi ir iškelia emocinio gyvenimo užduočių – jos gali būti nelengvos, bet galiausiai išmoko įveikti sunkumus ir sėkmingai prisitaikyti socialiniame pasaulyje
Emocijos – neatskiriama mūsų vidinio pasaulio dalis, svarbus socialinio gyvenimo reguliatorius.
Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose mokosi apie 10 procentų vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių.