Mokytojau, padėdamas kitiems - nepamiršk savęs!

Mokytojo darbas reikalauja ypatingai daug intelektualinių, emocinių, o kartais ir fizinių išteklių; jis yra dažnai analizuojamas, įdėmiai vertinami jo rezultatai. Pasak mokslininkų, šios profesijos atstovams yra didelė tikimybė patirti profesinį perdegimą, savo darbe jie dažnai patiria stresą. Visuomenė jau metus gyvena karantino sąlygomis dėl kilusios COVID-19 pandemijos, dėl to mokytojams teko dar didesnis emocinis krūvis tiek patiems prisitaikyti gyventi naujomis aplinkybėmis, tiek gebėti efektyviai dirbti ir pasiekti neprastesnių rezultatų ugdant įvairaus amžiaus mokinius. Kaip, gyvenant ir dirbant tokiomis įtemptomis sąlygomis, išlikti sveikam ir nepasiduoti stresui?

Labai svarbu išlaikyti pusiausvyrą. Mūsų gyvenimas susideda iš trijų lygiaverčių pamatinių sričių, kurias galime pavaizduoti kaip stiklines. Taigi šios sritys yra:

Apmąstykite savo gyvenimą ir nuoširdžiai sau atsakykite - ar pripildėte šias stiklines gyvenimo turinio? Būtų labai žalinga, jei gyvenimas atrodytų štai toks:

Tai darboholiko gyvenimo pavyzdys. Visas gyvenimas  - vien tik profesinė veikla, kitoms sritims nebelikę laiko.

Norint laimingai gyventi, reikia puoselėti visas šias tris gyvenimo prasmę teikiančias sritis, apmąstyti jų svarbą. Tai ypač svarbu stresą patiriantiems žmonėms, nes kurią nors iš šių sričių apleidus, ilgainiui pažeidžiama atsparos žmogui teikianti pusiausvyra. Pavyzdžiui, va taip galėtų atrodyti pripildytos šios stiklinės:

Matome, kad nei viena sritis nėra apleista. Kiekviena stiklinė užpildyta įvairiomis veiklomis. Mokytojai, šiuo sudėtingu laikotarpiu, nepamirškite savęs ir išlaikykite sveikatą ir laimę garantuojančią pusiausvyrą savo gyvenime!

 

Trakų rajono savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos psichologė

Austė Idaitė

„Ar žinai, kad...“

Garsų tarimo sutrikimai (ar besitęsiantis šveplavimas vaikui sukakus 5–5,5 metų) rodo, kad vaikui reikalinga logopedinė pagalba.
Kiekvieni santykiai vaikui yra savitai reikšmingi ir iškelia emocinio gyvenimo užduočių – jos gali būti nelengvos, bet galiausiai išmoko įveikti sunkumus ir sėkmingai prisitaikyti socialiniame pasaulyje
Emocijos – neatskiriama mūsų vidinio pasaulio dalis, svarbus socialinio gyvenimo reguliatorius.
Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose mokosi apie 10 procentų vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių.